7 błędów na Twojej stronie internetowej, przez które
tracisz klientów​​​​​​​

Projektowanie stron WWW wydaje się być bardzo proste. Przecież co to za problem wymyślić ładną grafikę i treść. Potem wystarczy znaleźć firmę, która zaprojektuje i wcieli w życie nasze pomysły i wszystko gotowe. Niestety projektowanie stron internetowych nie jest takie proste jak się wydaje. Często nawet doświadczeni twórcy stron internetowych popełniają znaczące i kardynalne błędy. Jeśli chcesz ich uniknąć przeczytaj ten artykuł.

 

1. Źle zaprojektowana, mało profesjonalna strona
Podstawą dobrze zaprojektowanej strony internetowej jest jest intuicyjność i przejrzystość. Projekt strony WWW musi być dobrze pomyślany. Każda treść jaką na niej umieszczamy musi mieć swój jasny cel – każdy przycisk musi jasno mówić dokąd prowadzi a teksty powinny być napisane w jasny i prosty sposób. Najlepiej używać krótkich i mało rozbudowanych zdań. Dajemy wtedy użytkownikowi komfort, że może skończyć lekturę w każdym momencie i nie męczy się czytaniem długich, rozwlekłych tekstów. Jeśli chcemy pisać rozwlekle – załóż bloga. Zainteresowani doczytają a klienci nie pogubią się na właściwej stronie.

 

2. Brak analizy statystyk odwiedzin na stronie
Ale nie mylcie tego ze staroświeckimi licznikami. Aktualnie do stron instaluje się wtyczkę niewidoczną dla przeciętnego użytkownika. A dla Ciebie jest to prawdziwa skarbnica wiedzy. Dzięki temu możesz zanalizować praktycznie wszystko co chcesz. Google Analytics wskaże Ci skąd przychodzą na Twoja stronę ludzie, gdzie mieszkają a nawet jakie są ich zainteresowania albo przekątna ekranu. Dzięki tym danym możesz na bieżąco aktualizować i zmieniać stronę i dopasowywać ją do obserwowanych potrzeb. Projektowanie strony na początku jej istnienia to jedno i oczywiście bardzo ważne jest by zrobić to dobrze, ale pamiętaj, że każde projekty należy skonfrontować z rzeczywistością. Kontroluj co ludzie oglądają na stronie, a  co jest na niej zbędne.

 

3. Zdjęcia złej jakości
Nawet najpiękniejsza strona z tekstem napisanym przez zawodowego dziennikarza nie będzie dobrze odebrana jeśli wstawimy na nią zdjęcia słabej jakości. Chodzi tu zarówno o jakość ich wykonania, ale też o odpowiednią wielkość. Pamiętaj by zachować odpowiednią wielkość zdjęć na banerze tak by mogły dostosować się również do większych niż Twój monitorów. Ludzie to wzrokowcy – jeśli prowadzisz restaurację zadbaj o soczyste zdjęcia jedzenia, jeśli masz domki na wynajem nie bój się pokazać pięknego krajobrazu w Twojej okolicy. Nawet najpiękniejsze produkty można źle sfotografować, zwróć uwagę na to by wybrać dobrego fotografa, albo profesjonalne zdjęcia z banków zdjęć.

 

4. Zwariowane fonty – popularnie nazywane czcionkami
Przede wszystkim chcemy podkreślić, że font to nie czcionka. Ale tak – każda literka jaką widzicie na ekranach swoich komputerów to font. Przypomnijcie sobie najładniejsze strony jakie widzieliście. Jesteśmy przekonani, że większość z nich była dość minimalistyczna w swojej formie a fonty jakich użyto były klasyczne i czytelne. Takie strony też najbardziej przyciągają uwagę. Łatwo się je czyta i są przejrzyste. Ludzie nie lubią szukać, wchodząc na stronę liczą, że będą mieć informację, której szukają podaną na tacy. Męcząc się i czytając pozawijane fonty klient nie dotrze do informacji nawet jeśli tekst będzie pisany najlepszym, dziennikarskim językiem.

 

5. Niemobilna strona
W tym momencie staje się to nie tylko problem tego, że strona przestaje być czytelna dla użytkowników telefonów. Google prowadzi politykę depozycjonowania stron, które nie mają wersji mobilnej. Dużo ludzi myśli, ze strona jest mobilna bo otworzy się na telefonie – to błąd. Strona mobilna to taka, której treści dopasowują się do ekranu, na którym jest wyświetlana i dzięki temu stronę przegląda się łatwo i przyjemnie. Ze strony niemobilnej 80% użytkowników wyjdzie nie zwracając uwagi czy jest ona o tym czego szukają czy nie.

 

6. Za dużo niepotrzebnej treści
Właściciele firm chcieliby na stronie umieścić wszystko, a tak się po prostu nie da. Na stronie internetowej zaprojektowanej w sposób profesjonalny musi być zawarta treść, która pomoże użytkownikowi podjąć decyzję o zakupie. Przemyśl jej zawartość kilkukrotnie, możesz też poprosić znajomych aby przeczytali teksty, które planujesz umieścić na stronie i podpowiedzieli Ci czy uważają je za wartościowe.

 

7. Ukryte dane kontaktowe
To jeden z najczęstszych i najpoważniejszych błędów. Najpiękniejsze, najbardziej profesjonalne strony nie spełnią swojego zadania jeśli w oczywistym miejscu nie umieścisz telefonu lub adresu. Warto ponowić dane kontaktowe w kilku miejscach, to zmniejszy ryzyko, że ktoś nie znajdzie do Ciebie kontaktu.

To oczywiście nie wszystkie błędy jakie przedsiębiorcy popełniają na swoich stronach, ale te według nas najbardziej utrudniają kontakt z klientem i przeszkadzają w sprzedaży. Wierzymy jednak, że po przeczytaniu tego krótkiego artykułu Ty będziesz wiedział, że należy ich unikać.

Clients Trust Certificate