Jak zaprojektować stronę internetową, która sprzedaje?

To, że firma powinna mieć stronę, bo bez tego ciężko o jakąkolwiek promocję w internecie, już wiemy. Ale czy wiesz jak stworzyć naprawdę profesjonalną stronę internetową?

My wiemy i własnie w tym poście postaramy się to pokrótce przedstawić. Możesz uważać, że nie jest Ci potrzebna strona internetowa ale pamiętaj, że to własnie ona ma przyciągnąć nowych klientów do Twojej firmy. Profesjonalna strona internetowa to konieczność, aby ze swoją ofertą, produktami lub usługami dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych klientów.


1. Znajdź firmę, która ma w tym obszarze doświadczenie

Bardzo łatwo jest natrafić na strony, które swoim wyglądem przypominają lata 90, choć wykonane były stosunkowo niedawno. Powodem jest to, że ich właściciele źle wybrali wykonawce. Stworzenie pięknej i nowoczesnej strony internetowej jest trudne. Zdaj się na profesjonalistów, aby później nie mierzyć się problemami takimi jak np. trudne pozycjonowanie strony ze względu na źle napisany kod, konieczność wynajmowania programisty do każdej, nawet najmniejszej zmiany na stronie itd. I uwierz nam – osoba po skończonym weekendowym kursie informatycznym i samouk, to nie profesjonalista 🙂


2. Wybierz dobrą nazwę domeny

Zapytasz: a co to znaczy dobrą? Już tłumaczymy. Dobra to znaczy krótka, szybko wpadająca w ucho, przez co łatwa do zapamiętania. Domena musi być związana z nazwą Twojej firmy lub nawiązywać do branży. Profesjonalna domena będzie wpływać na profesjonalne postrzeganie strony.


3. Przemyśl jaki masz budżet
Profesjonalna strona dla elektryka będzie kosztować zdecydowanie mniej niż profesjonalna strona dla hotelu. Różne branże, różne potrzeby. Przemyśl ile pieniędzy możesz zainwestować. Jeśli jesteś mocno ograniczony, warto zrobić mniejszą stronę z kilkoma najważniejszymi zakładkami i później ja rozbudować, ale zadbać o to, by była dopracowana.


4. Przejrzyj portfolio firmy, której zlecasz zrobienie strony
Jeśli zupełnie nie orientujesz się w branży i nie wiesz jak wyglądają aktualne trendy. Zrób wcześniej analizę stron konkurencji. Będziesz wtedy bardziej świadomym klientem i będziesz wiedział co Ci się podoba a co nie. Przejrzyj również kilka stron internetowych firm zajmujących się ich tworzeniem i obejrzyj ich portfolio. Jeśli strony, które wcześniej robili nie podobają Ci się, nie łudź się, że Twoja będzie ładniejsza.

Profesjonalna strona internetowa nie musi być ogromnym wydatkiem. Zadbaj przede wszystkim o jej czytelność i nowoczesność.


Pamiętaj! Czasem mniej znaczy więcej.

​​​​​​​
Certyfikat Zaufania Klientów